7 kolejnych sposobów jak zmotywować się do treningu i odchudzania.

To drugi artykuł poświęcony tematowi motywacji. Pierwszy znajdziesz tutaj.

Wiesz jak ważne jest dbanie o zdrowie i sprawność. Chyba każdy chciałby cieszyć się długim życie w sprawnym ciele. Zatem, jeżeli nie robisz nic w tym kierunku, to nic się nie zmieni. Jak zacząć? Oto sprawdzone sposoby jak rozpocząć trening od początku lub po przerwie.

1. Zrób to dla siebie

Takie mamy czasy, że żeby coś osiągnąć, trzeba biegać. Szybko. Zarazem trzeba zajmować się problemami, niekoniecznie swoimi. Jeżeli twój szef nie szanuje twojego czasu, to Ty musisz to zrobić. Jeżeli nie cierpisz na nadmiar czasu to trening trzeba gdzieś wcisnąć na siłę. I to dla twojego dobra. Z doświadczenia wiem, że najlepiej iść ćwiczyć zaraz po pracy. Wtedy ma się jeszcze siłę, a powrót do domu po pracy potrafi zabić motywacje na dobre.

2. Teoria jest ważna, a jeszcze ważniejsza jest praktyka

To dobrze, że w internecie można znaleźć tyle wartościowych informacji. Ludzie robią rzeczy NIESAMOWITE. Wiele osób opisuje, jak każdy może zrobić to samo. Jednak ta wiedza nic Ci nie da, jeżeli z niej nie skorzystasz. Nawet najlepsze plany potrafią się rozlecieć w zderzeniu z rzeczywistością. Dlatego gdy masz plan, musisz go od razu wypróbować. Nie zniechęcaj się, że Ci nie wychodzi, działaj.

3. Nie rób z siebie mistrza świata

Wiele osób robi tak, że ćwiczy długo, a potem nagle przestaje ćwiczyć, bo dociera do nich, że nie będą najlepszymi z najlepszych. To ślepe dążenie do mistrzostwa motywuje ich, ale w pewnym momencie tracą motywację i odpuszczają. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ mierzą wysoko. Jednak za wysoko dla nich. O co chodzi? Porównywanie się do mistrza kulturystyki skazuję Cię na drogę przez absolutną mękę, horrendalne wyrzeczenia i znaczne ryzyko. A 99% ludzi nie chcę płacić takiej ceny, za doskonałe ciało. Dlatego właśnie mistrzów jest tak mało. Jednak jest rozwiązanie. Nie porównuj się z mistrzami, a z samym sobą. Jeżeli poprawisz choć jedną małą rzecz względem tego co robiłeś w zeszłym tygodniu, to już jesteś wygrany. Rób tak przez lata, poprawiając małe rzeczy, a będziesz mistrzem dla samego siebie.

4. Zacznij normalnie

Nikt nie jest w stanie w pierwszy dzień treningu bieg szybko przez 4 godziny tak jak biegają to maratończycy. Nikt nie jest w stanie na pierwszym treningu siłowym podnieść mityczne 100 kilogramów na klatę. To wyniki które są w twoim zasięgu, jednak nie ma procedury gwarantującej, że zrobisz to w określonym czasie. Są to intensywności, które zwykły śmiertelnik musi wypracować. Dlatego zaczynaj od małych dystansów i małych ciężarów. Małych w porównaniu do mistrzów, ale dla Ciebie są one akurat. Trening polega na tym, że jesteś w stanie regularnie powtarzać swoje osiągnięcia, a jeżeli zawsze będziesz dawać z siebie 110% to na drugi trening zabraknie Ci siły.

5. Planuj realnie

Każdemu zdarzają się nieprzewidziane sytuacje. Trzeba zrobić coś więcej do pracy. Dziecko potrzebuje więcej opieki niż zwykle. Rodzina potrzebuje pomocy. Przyjaciel z dawnych lat chce się spotkać. Kran cieknie. Itd. itd.

Dlatego chcąc ćwiczyć, trzeba mieć na uwadze te sytuacje. Plan mniej ambitny zrobiony w 100% jest lepszy niż plan ambitniejszy wykonany w 70%. Odhaczenie planowanego zadania daje zastrzyk motywacji. Układ hormonalny daje strzał, żeby poklepać Cię po plecach – Udało się!

Opierając się na mniejszych krokach, jesteś w stanie zrealizować 100% tego co planowałeś.

6. Zainwestuj w świetne narzędzia

Nic mnie tak nie osłabia, jak widok nieużywanego sprzętu fitness. Kupujemy dziadostwo i mamy dziadowskie wyniki. Expandery rzucone w kąt. Masażery do brzucha. Rozpadający się rowerek treningowy. To klasyki gatunku nieużywanego sprzętu. Kupione na promocji, to nie szkoda.

Jeden z moich najdroższych zakupów do treningu na siłowni były buty do podnoszenia ciężarów za 300 złotych. Czaiłem się na nie pół roku. Ale gdy kupiłem piękne i świetnie wykonane obuwie, moje treningi stały się jeszcze lepsze. Kupiłem coś, co wiedziałem, że jest mi potrzebne do wejścia na wyższy poziom. Nie ma co na tym oszczędzać.

Nie zrozum mnie źle. Jeżeli wydasz 6000 na bieżnie do domu, to może ona stać się najdroższym wieszakiem na ubrania. Dlatego nie patrz przez pryzmat ceny, tylko tego co będziesz rzeczywiście robić. Weź pod uwagę pozytywne ukłucie gdy będziesz pracować z tym narzędziem. Kiepskie narzędzia szybko przestaną ci służyć, a te dobre dadzą Ci przyjemność z używania i będą wiernie służyć przez wiele lat.

7. Twoje zdanie jest ważniejsze od ocen innych ćwiczących.

Uwielbiam dawać z siebie wszystko na treningu, jednak gdy czasem trafi się ktoś kto jest ma zapędy antyspołeczne, to potrafi wyssać ze mnie całą energię. Oceny innych potrafią ciąć bardziej niż skalpel. Jeżeli nie masz asertywności (zdolności do obrony się w zdrowy sposób przed manipulacjami czy atakami), to trudno jest odnaleźć się w miejscu publicznym i zachowywać się spokojnie. Wiem, że wiele osób nie chodzi na siłownie, bo zwyczajnie wstydzi się i boi się ocen. Wiele razy dotarły do mnie informacje, że ktoś chce schudnąć, żeby MÓC CHODZIĆ do klubu fitness. Co za absurd!

Jednak jak poradzić sobie ze wścibskim wzrokiem innych ćwiczących? Przecież jest to powszechna sytuacja w przestrzeni publicznej. W tych miejscach znajdą się ludzie, którzy nie umieją się zachować. I gapią się. Najprościej to po prostu ich odrzucić. Pamiętaj, że ocena innych jest ich sprawą. Najważniejsze zdanie o tobie masz właśnie Ty sam. Większość ludzi nie ma pojęcia jak wygląda twoje życie, z czym się mierzysz na co dzień, co jest dla Ciebie najważniejsze. Tak więc, większość ludzi NIE MA PRAWA cię oceniać. Zatem ich uwagi czy spojrzenia są nie na miejscu, a tym możesz je mieć tam, gdzie światło nie dochodzi.

Nie ważne jak czerpiesz motywację, ważne, że ćwiczysz regularnie i daje ci to energię oraz uśmiech. Znajdź swój sposób i ćwicz! W ten sposób można łatwo schudnąć i zachować wagę do końca życia. Lub gdy sam zdecydujesz, że chcesz dodać trochę ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *