Siła nie rośnie? Z tym planem Ci się uda! Teraz będziesz wiedzieć z jakim ciężarem ćwiczyć.

Wiele facetów ma problem z podniesieniem większej ilości kilogramów, pomimo regularnych treningów i dorzucania kolejnych obciążeń do ćwiczeń. Czasem zdarza się, że za słabo ćwiczymy, ale o wiele częściej zauważam, że Panowie i Panie na siłowni, którzy mają problem ze zwiększeniem maksymalnych obciążeń ćwiczą zbyt ciężko.  Oczywiście, że są też tacy, co ćwiczą za lekko, ale jedna ta pierwsza grupa trafia się częściej.  Jest prosta metoda by to zmienić. Naprawdę, to jest proste. Podążaj za moimi wytycznymi, a szybko pobijesz swoje rekordy.

Prawie wszystkie plany podawane przez trenerów nie mają uwzględnionego obciążenia. Teraz już będziesz wiedzieć jakie obciążenie wybrać.

Przygotowałem tabele z obciążeniem i odpowiadającym mu zakresem powtórzeń. Wszystko masz ustalone na podstawie swoich aktualnych rekordów. Inspiracją dla tego modelu jest metodyka Pavla Tsatsouline’a.

Oczywiście, że co jakiś czas warto pracować z maksymalnym obciążeniem. Pamiętaj jednak, by sprawdzać maksy nie częściej niż raz na 4-6 tygodni i musi je poprzedzić porządna, ale nie wykańczająca rozgrzewka. 

Gdy masz słabszy dzień rób minimalną ilość powtórzeń w wybranym ciężarze. 

Gdy masz dobrzy dzień rób maksymalną ilość powtórzeń w wybranym ciężarze. 

To takie proste? Tak, sprawdź sam.

 

2 myśli na “Siła nie rośnie? Z tym planem Ci się uda! Teraz będziesz wiedzieć z jakim ciężarem ćwiczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *