3 powody dla których lepiej jest ćwiczyć w dwie osoby [CZEŚĆ 2]

Ta krótka seria podstawia naukowe oraz subiektywne powody dla których trening w parze lub grupie jest lepszy!

2. Czerpanie od innych motywacji do cięższego treningu

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Santa Clara wykazały, że podczas ćwiczeń z partnerem, uczestnicy eksperymentu pracowali ciężej niż osoby bez partnera treningowego. Co więcej, osoby, które ćwiczyły z osobnikiem „fit” (charakteryzującym się entuzjazmem do ćwiczeń oraz sportowym strojem) ćwiczyły wytrwalej od osób, które ćwiczyły z osobą „nie fit” (wyrażającym niechęć do ćwiczeń i podczas eksperymentu nosiły niesportowy ubiór).

Wielokrotnie spotkałem się z przekonaniem wśród podopiecznych, że sami nie potrafią się zmotywować do ćwiczeń. Niektórzy dołączają do znajomego z dłuższym stażem treningowym, co daje przestrzeń do czerpania wspólnych korzyści. Motywacji i wiedzy dla początkującego. Satysfakcji i autorytetu dla bardziej doświadczonego.

Z mojej perspektywy, świetnie obserwuje się osoby, które same potrzebowały motywacji, zaczynają inspirować innych do treningu. Rozpalają motywację w swojej rodzinie, znajomych oraz osobach z pracy. Ci, którzy negowali korzyści z aktywności fizycznej, zaczynają zmieniać zdanie, bo na własne oczy widzą efekty. Mniejszy brzuch i boczki rzucają się w oczy.

A wystarczy ćwiczyć z kimś regularnie. Kto by pomyślał, że to takie proste?

Kliknij by przejść do części trzeciej

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *