3 powody dla których lepiej jest ćwiczyć w dwie osoby [CZEŚĆ 3]

 

Ta krótka seria podstawia naukowe oraz subiektywne powody dla których trening w parze lub grupie jest lepszy!

3. Wzajemne wsparcie podczas i poza treningiem

Znajomy wskazał pewną korzyść wynikającą z treningu z kimś doświadczonym: asysta w czasie wyciskania oraz przysiadu. Daje mu to poczucie bezpieczeństwa przy efektywnych ćwiczeniach, w których można zostać przygniecionym przez sztangę.

Nadzór i korekta to świetne narzędzie, jeżeli ktoś z pary ma już nazbierane doświadczenie treningowe. A to tylko jedna z form pomocy od partnera treningowego. Zwykła wymiana informacji czy przepisów jest ratunkiem, w sytuacji, gdzie utkneliśmy. Jakieś dietetyczne danie nam zbrzydło i trzeba coś wymyślić.

Ostatnio znajoma poleciła mi, żebym dodał paprykę do jajecznicy. JAKIE TO JEST PYSZNE! Teraz codziennie jem to na śniadanie… [Aktualizacja z sierpnia 2018:  Sama papryka już mi zbrzydła, teraz jajecznica w wersjach również z cukinią, pieczarkami, boczkiem albo pomidorem]

Zalet treningu z osobą towarzyszącą jest o wiele więcej, jednak na potrzeby tych wpisów pominąłem szersze omawianie takich korzyści jak:

  • wymiana ćwiczeń i sprzętu do ćwiczeń
  • odkrywanie nowych dyscyplin i zajęć fitness
  • rywalizacja
  • zniżki u trenera personalnego na wspólny trening
  • wymiana kontaktów
  • wzmocnienie relacji [1] [2]

Mam nadzieję, że ta seria wpisów zachęci  Was to do poproszenie o pomoc kogoś doświadczonego. A jeżeli już ćwiczysz do zaciągnięcia znajomego na trening.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *