6 błędów popełnianych przy odchudzaniu

 

Google i Facebook dostarczają tyle praktycznych wskazówek, „jak odżywiać się?” i „jak optymalnie trenować?”, że z dnia na dzień staliśmy się ekspertami od diety. Tylko dlaczego nadal tak mało osób osiąga upragnioną sylwetkę? Co stoi na przeszkodzie?

Nie liczysz kalorii

Większość diet odchudzających opiera się na zasadzie: dostarczaj organizmowi mniej kalorii niż spalasz. Problem w tym, że większość z nas nie potrafi prawidłowo ocenić swojego codziennego zapotrzebowania na energię oraz tego ile kcal spożywa w ciągu dnia.

Jesz za dużo zdrowych produktów

Może uważasz, że wystarczy jeść naturalne, mało przetworzone produkty, a waga sama spadnie? To nieprawda! Nawet zdrowe rzeczy mogą być tuczące, jeśli nie kontrolujesz porcji. Klasyczne szybkie śniadanie czyli drożdżówka i kawa to 300 kcal. Tymczasem miska owsianki (pół szklanki płatków owsianych, pół banana, garść nasion i rodzynek, szklanka mleka) to ponad 600 kcal! Patrz punkt pierwszy 

Stosujesz dietę niedoborową

Rośnie popularność różnych diet eliminacyjnych cały czas. Wyklucza się z diety nabiał, gluten, zboża, owoce, jajka czy coś innego. Dieta, która eliminuje spożywanie wielu pokarmów nie zawiera wszystkich składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania narządów, może spowodować nieodwracalne zmiany w organizmie. Stosujesz taką dietę? Wspaniale, ale nie zapominaj urozmaicić dietę o coś więcej niż tylko ryż i kukurydzę! Dzięki temu unikniesz niedoborów i monotonii.

Jesteś mistrzem brzuszków

Ćwiczysz codziennie, a oponka i boczki są tam gdzie były. Spięcia brzucha mają za zadanie wzmacnianie mięśni, a nie spalanie tłuszczu. Podobnie dzieje się w przypadku innych pojedynczych ćwiczeń. Schudniesz ćwicząc całe ciało.

Nie masz cierpliwości

Kiedyś z sprawdziłem czego ludzie szukają w internecie nt. odchudzania. Najczęściej wyszukiwane hasła związane z dietą to „jak schudnąć 10 kg w miesiąc” albo „jak zrzucić 5 kg w tydzień”. To strzał w kolano. Po pierwsze, nie ma zdrowego sposobu na utratę wagi w tak szybkim tempie. Po drugie, nawet jeśli udałoby nam się cudownie pozbyć zbędnych kilogramów w tak krótkim czasie, to mogę się założyć, że odzyskamy je równie szybko. Nie warto się w to wikłać.

Wierzysz w tabletki

Sięganie po suplementy diety nie odchudza. Przyjmowania tego typu środków ma sens gdy połączy się je ze zdrową dietą i aktywnością fizyczną. Poza tym, zamiast magicznych pigułek, bardziej opłaca się włączenie do diety produktów, które rozpędzają metabolizm i sprzyjają chudnięciu. Tak więc odpowiadając na często zadawane pytanie: Który spalacz polecam? Żaden.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *