Najlepsza droga do płaskiego brzucha

Wszyscy czasem lubimy pójść na skróty: w drodze do jakiegoś miejsca, w robieniu pieniędzy, w wymagających zadaniach. Skoro zainteresował Cię ten wpis to pewnie szukasz drogi na skróty do płaskiego brzucha.

Internet przepełniony jest zdjęciami z wymarzoną sylwetką i poradami jak to zrobić. Wiele firm obiecuje efekty nawet w tydzień! Magiczny shake, najnowszy sprzęt treningowy, cudowna odzież, najnowsze spalacze tłuszczu, rewolucyjny trening. Wszystko to reklamowane przez osoby, które na reklamie już mają płaski brzuch…Tworzy to oczekiwania w konsumencie, że zakupiony produkt zadziała i sam będzie się przekonywał, że dokonał dobrego zakupu. Zobaczy różnicę po zastosowaniu “drogi na skróty” mimo iż efekty będą, ale tylko tymczasowe. Jeżeli znajdą się osoby, które spróbowały czegoś takiego, jest duża szansa, że stworzy się trend na stosowanie tej metody. Tak jak było z wszystkimi cudownymi dietami, maściami odchudzającymi itd.

Nie chodzi mi teraz o to, żeby zdemaskować te produkty, które “pozwalają iść na skróty”. Jest ich po prostu za wiele. Zamiast tego, chciałbym dać ci coś, co naprawdę uczyni twój brzuch płaskim, bez żadnych chwytów marketingowych. Niestety, nie jest to droga na skróty….

Droga do płaskiego brzucha


Myślę, że każdy zgodzi się ze stwierdzeniem, że uzyskanie płaskiego brzucha sprowadza się do:

  • Redukcji wagi
  • Spalania tłuszczu

Metoda liczenia kalorii jest skuteczna w redukcji, nawet pomimo pewnych głosów, że jest inaczej. Fakty są takie, że przyjmowanie mniejszej ilości kcal niż spalasz w ciągu dnia, powoduje redukcję tkanki tłuszczowej. Nie używając pojęcia kalorii, najlepszą metodą by zrzucić tłuszcz z brzucha jest RUSZAĆ SIĘ WIĘCEJ I JEŚĆ MNIEJ, a mówiąc dokładniej, spalać więcej niż przyjmujesz.

Jeżeli to zrobisz, uda ci się zrzucić tłuszcz którego próbujesz pozbyć się czy to od miesiąca czy od 3 lat… A jeżeli połączysz to z treningiem siłowym, zapobiegniesz utracie masy mięśniowej, co znaczy, że spalisz więcej tłuszczu! Kiedy tylko twój organizm wchodzi w stan “redukcji”, zaczyna szukać źródła energii, bo przecież nie dostarczasz wystarczająco z jedzenia. Najbardziej obfitym energetycznie źródłem zasilania dla ciała jest… twój tłuszczyk 🙂

Twój organizm będzie spalać tłuszcz, ale nie z wybranych przez ciebie partii. Niestety nie da rady wycelować odchudzania w konkretną partię np. brzuch… Chciałbym to podkreślić. Robienia 100 brzuszków dziennie niewątpliwie wzmocni twoje mięśnie brzucha, ale lepsze efekty spalający osiągniesz treningiem całego ciała. 

Odchudzanie będzie miało wpływ na masę twoich mięśni, a szczególnie gdy twój trening polega na długich, wielotygodniowych, mało intensywnych ćwiczeniach na bieżni. Chociaż fajnie jest zobaczyć te kalorie, które bieżnia odlicza z każdą minutą truchtu, to jest ono bardzo niedokładne i nie powie ci, że możesz stracić mięśnie… Aby temu zapobiec i w efekcie treningu mieć zgrabną sylwetkę (a nie płaski tyłek), twoje mięśnie potrzebują odpowiedniego bodźca. Takim bodźcem może być trening siłowy z obciążeniem. Co będzie skutkowało uwolnieniem odpowiednich hormonów i wzmocnieniem mięśni, co będzie chronić je przed spadkiem masy. Co więcej, mięśnie nabiorą atletycznych kształtów.


SŁOWO O JEDZENIU

Istnieją pewne metody dotyczące jedzenia, które mogą ułatwić Ci utratę tłuszczu. Dieta oparta na wysokim spożyciu tłuszczów może okazać się bardzo efektywna w redukcji kilogramów. Jedząc tłuszcz szybciej czujesz się syty oraz zmniejszasz ilość węglowodanów i cukrów na które masz ochotę.

Jest tak, że tłuszcz ma dużo energii, ale twój organizm woli w pierwszej kolejności spalać węglowodany, bo jest mu tak po prostu łatwiej i szybciej. Jeżeli zmniejszysz ilość spożywanych węglowodanów, twój organizm szybciej przejdzie do… spalania tłuszczu!

Między bajki należy włożyć stwierdzenie, że od jedzenia tłusto można przytyć.

Dowody?

[LINK] Dieta niskoweglowodanowa sprzyja odchudzaniu bardziej niż dieta wysokowęglowodanowa 

[LINK] Dieta niskowęglowodanowa jest skuteczniejsza w redukcji tkanki tłuszczowej niż dieta niskotłuszczowa

[LINK] Dieta wysokotłuszczowa obniża ryzyko chorób układu krążenia

[LINK] Jedzenie codziennie tłustego awokado normalizuje poziom cholesterolu

[LINK] Dieta wysokotłuszczowa w długim okresie obniża poziom tkanki tłuszczowej 


Jak widzisz, istnieją metody skutecznej redukcji tłuszczu i wyszczuplenia brzucha. Odpowiednia ilość treningu oraz ćwiczenia z obciążeniem będą spalać tkankę tłuszczową. Dieta z mniejszą ilością węglowodanów będzie powodowała, że tłuszcz będzie spalał się w pierwszej kolejności. Niestety, nic nie będzie działać, jeżeli będziesz dostarczać więcej niż spalisz. Uważaj też, żeby nie jeść za mało! Jeżeli decydujesz się zmniejszyć ilość spożywanych węglowodanów, upewnij się, czy nie jesz za mało. Niedobór można uzupełnić tłuszczem. Nie spodziewaj się cudów z dziwnych mikstur czy jagód i z całą pewnością trzymaj swój brzuch z dala od maści wyszczuplających. Cudownym i niedocenionym eliksirem jest zwykła woda

Ćwicz tak ciężko jak możesz, zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów prostych, pij wodę, a na pewno się uda. Zarazem pamiętaj, że wszystko pójdzie na marne, jeżeli będziesz spożywać 2500 kcal, a spalisz tylko 2000 kcal.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *