Obalamy mit #1 Piwo jest izotonikiem i warto je pić po wysiłku fizycznym


Jakie jest najlepsze piwo na świeci? Po ciężkiej pracy. 
Mówi się, że piwo to nie alkohol i jest świetnym izotonikiem. Bez względu na to, czy to prawda, jest to napój kultowy na naszych szerokościach geograficznych.

Jaka jest prawda o piwku?

Można go traktować jako izotonik treningowy, gdy użyjemy wersje bezalkoholową i trochę ją rozwodnimy i odgazujemy dla pożądanego efektu. No dobra, ale co to wtedy za przyjemność? 

Wiadomo, nikogo taki napój nie zainteresuje, ale piwko (alkoholowe) po treningu pije wiele osób. Zwłaszcza po tym ciężkim treningu, doprowadzając się do wielu niekorzystnych zjawisk.

Negatywne skutki spożycia:

  • odwadnia
  • podnosi ciśnienie krwi
  • zakłóca metabolizm cukrów, jako że alkohol ma pierwszeństwo w wątrobie
  • zakłóca sen
  • przyczynia się do otyłości brzusznej

Piwo jako napój potreningowy – można wprowadzać raz na jakiś czas, pod warunkiem prawidłowej masy ciała, regularnej aktywności fizycznej i jedynie jako element społecznego rytuału. Raczej w sytuacji gdy trening traktujemy jako hobby. Nigdy przed ważnymi wydarzeniami sportowymi. Zawsze z rozsądkiem. 

1 myśl na temat “Obalamy mit #1 Piwo jest izotonikiem i warto je pić po wysiłku fizycznym

  1. ftc.gov Odpowiedz

    Hello everyone, it’s my first go to see at this website, and paragraph is in fact fruitful for me, keep up posting these articles.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *