Obalamy mit #2 Nie można jeść po 18

Czy można jeść po osiemnastej?

Czy po godzinie osiemnastej jedzenie nabiera super-kaloryczności, która powoduje, że zamienia się bezpośrednio w tłuszcz? Bujda na resorach! Mit staje się szczególnie szkodliwy jeśli trenujesz wieczorem.

Jedzenie przed i po treningu ma znaczenie. Wpływa na to, jak czujesz się podczas treningu. Po całym dniu pracy (to też wysiłek) trzeba dostarczyć sobie substancji odżywczych!  Jedz wieczorem! Nie przywiązuj największej wagi do godziny, tylko do tego jakie masz zapotrzebowanie. Zasłużmy, że w ciągu dnia zużywasz 2000 kcal. W ciągu dnia dostarczyłeś sobie 1500 kcal. Jeżeli dwie godziny przed snem (np. o 22) dostarczysz 500 kcal to nie równa się to ze wzrostem tkanki tłuszczowej.

Większym złem jest popsuć sobie nastrój głodząc się przez snem, przez co spada jakość odpoczynku. Są osoby które chodzą spać o 20 i  w takim wypadku, jedzenie dużego posiłku się po 18 może nie być najlepszym pomysłem.

Podsumowując, można jeść po 18 🙂

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *