9 sposobów jak zmotywować się do treningu

Wiesz o tym, że sport to zdrowie. Nie trzeba cię przekonywać, że regularny ruch wydłuży ci życie, a ciało może uczynić sprawnym i atrakcyjnym. A jednak czasem ciężko jest pójść na trening by wykonać pierwszy i drugi krok. Mi też się czasem nie chce, ale wiem, że jak już się przełamię, to reszta pójdzie z górki. Oto 9 sposobów na to, jak przemóc się do aktywności fizycznej.

1. Zacznij od dzisiaj

Jutro będzie futro. To nie prawda, że od poniedziałku będzie łatwiej. To dziś czujesz emocje które cię motywują, więc wykorzystaj je do działania i przestań odwlekać to, co ciągnie się za tobą od dawna. Odkładając coś na później, ryzykujesz, że znów nie będzie ci się chciało. Dlatego, najlepszą metodą, by zrobić trening, który przekładasz od dawna jest zrobienie go dziś. Nie musi to być godzina. Na początek wystarczy 10 minut.

2. Ćwicz z muzyką

Często można spotkać ćwiczących, biegających czy jeżdżących na rowerze przy muzyce. W takt ulubionych utworów można trenować dłużej i mocniej. Zabieraj swoją ulubioną muzykę na trening. Ważne jest by utwory były ci dobrze znane i posiadały stały rytm. Warto sięgnąć po remixy i składanki, których pełno w serwisie YouTube. Do ćwiczeń rozciągających wybierz spokojną muzykę, a do ćwiczeń z większą intensywnością lepiej wybrać mocniejsze utwory z wyraźnym bassem.

3. Zapisz swoje postępy

Gdy tylko w twojej głowie pojawi się myśl o nowym planie ćwiczeń, zacznij prowadzić spis treningów. Dzięki niemu łatwiej ci będzie kontrolować ilość wyjść na siłownię czy ćwiczeń w domu. Regularność w budowaniu i rzeźbieniu sylwetki to najważniejsza rzecz! Co tydzień rób sobie zdjęcie i obmierz się taśmą krawiecką. Osobiście nie polecam pomiarów na wadze częściej niż tydzień. Wahania wagi  w ciągu dnia (+/- 2kg) są naturalnym procesem, a potrafią zniechęcić, gdy ma się wiele restrykcji żywieniowych.

4. Zapisz się na zawody, bieg lub survival race

Treningi mają sprawiać Ci radość i prowadzić do osiągnięcia celu. Zapisz się na zawody, poczuj dawkę energii i poznaj nowych ludzi, których jara coś, co nie jest ci jeszcze znane. Odległy cel łatwiej realizować. Dodatkowo, samo przygotowanie się do zawodów jest niesamowicie motywujące i możesz wciągnąć w to swoich znajomych. A przecież chcesz wypaść jak najlepiej, prawda?

5. Przypomnij sobie jak czujesz się po treningu

Za każdym razem, kiedy nie chce Ci się pójść na trening, przywołaj z pamięci to błogie uczucie, które towarzyszy odpoczynkowi po treningu. Dumny z siebie, pełny życiowej energii i motywacji. Pamiętaj o tym. Wystarczy jedynie wyjść z domu. Od razu poczujesz się lepiej.

6. Podpisz cyrograf

Pozwól, aby formalności zamknęły Ci drogę odwrotu. Podpisz oświadczenie, że będziesz stosował się do zasad treningowych, które przygotował dla Ciebie trener lub przyjaciel. Najlepiej, jeśli będziesz musiał za taki program zapłacić. Nie ma wyjścia, zapłacone, trzeba pojawić się na treningu.

7. Rób to co lubisz

Nie trzeba od razu zacząć od siłowni (ale na pewno warto!). Przypomnij sobie swoje ulubione aktywności z przeszłości. Z pewnością znajdziesz coś, co sprawiało ci przyjemność, pozwalało ci się zmęczyć i uciec myślami od rzeczywistości. Odezwij się do starych znajomych, z którymi uprawiałeś ulubiony sport. Nigdy nie zaczniesz trenować jeżeli cały czas będziesz odsuwać start. Zacznij od znanego i lubianego.

8. Ćwicz z partnerem treningowym

Pisałem już o tym tu, tu i tu. Wzajemne nakręcanie się, żarty i rywalizacja pozwala ćwiczyć więcej, mocniej i wytrwalej. Możesz też ćwiczyć ze swoim partnerem życiowym i wzmacniać relacje.

9. Wyznacz sobie nagrodę

Cheatmeal/cheatday to chyba najbardziej rozpowszechniona i ukochana nagroda w fitnessie. Ćwiczysz i pilnujesz diety przez dwa-trzy tygodnie, a w nagrodę możesz jeść co tylko chcesz. Piękne, prawda? Innych motywuje nagroda w ramach ich hobby, zakup odzieży na trening, książki, akcesoriów czy gadżetów. Wybierz coś, co zrekompensuje ci trud i wyrzeczenia.

Każdy jest inny i możliwe, że żadna z propozycji nie będzie ci leżeć. W takiej sytuacji warto się zapytać „po co chcę to robić?”. Może odpowiedź jest już w tobie.

Tutaj znajdziesz 2. część wpisu

3 myśli na temat “9 sposobów jak zmotywować się do treningu

  1. Mariusz Odpowiedz

    Mi dużego powera daje muzyka jak ćwiczę. Z muzyką dużo łatwiej mi się biega i ćwiczy siłowo. Kupiłem sobie do tego specjalnie słuchawki bezprzewodowe co by kabel nie przeszkadzał. Kupiłem jakieś z Lamaxa bo przez pot nic im się nie dzieje i faktycznie. Dla mnie muzyka to podstawa.

  2. Pingback: JAK ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO ĆWICZEŃ? – Żyj zdrowo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *